Balik Kampung #2

Balik kampung lagi, ape lagi, snap lah lagi ape yang bole.

sampai yong peng, curi gmba jap satu kilang

masuk highway, time ni dah nak dekat magrhib, sebab bertolak pn lepas asar.

ini adalah kampung gua. disinilah rumah nenek sebelah abah aku. sebelah mak aku pulak, rumah yg aku duduk skrg ni.hehe

gmba rumah nenek sebelah abah aku atau bahasa panggilannya, Tok Mak. view dari depan.

dari tepi tingkap rumah tok mak aku. 

jalan2 jap pegi paya kat kampung, time sunset.. semak samun kat sini..nasib air dia tak keruh.

pemandangan Gunung Ledang dari paya tu..tak bape jelas..untuk tambahan, kampung tok mak aku ni tak jauh dgn gunung Ledang terkenal tu, dan satu lagi kat dlm kampung ni, ada kampung kecil nama Kampung Hang Tuah.memang kena la tu.hehe

Advertisements

4 thoughts on “Balik Kampung #2

    1. my kampung(village) is actually sink far from town, a very calm place to live, and my grandma just live alone after her husband gone last year..during holiday i’m often going to my kampung with my family, to visit my grand ma :).thanks for enjoy my village!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s